Sanal Gerçeklik, Arttırılmış Gerçeklik & Giyilebilir Depo Teknolojileri
Sanal Gerçeklik (VR)
Sanal gerçeklik (VR), kullanıcının kendini bir bilgisayar tarafından oluşturulan sanal ortamda hissetmesini sağlayan bir teknolojidir. Bu ortam, ses, görüntü ve dokunma gibi duyuları kullanarak kullanıcıya gerçekçi bir deneyim sunar.
Tedarik zinciri süreçlerinde, sanal gerçeklik, çalışanların eğitimi, ekipman ve tesislerin simülasyonu, müşteri deneyiminin iyileştirilmesi ve verimliliğin artırılması gibi alanlarda kullanılmaktadır.
Sanal Gerçekliğin uygulama alanları;
Eğitim
Ekipman ve tesislerin simülasyonu
Müşteri deneyiminin iyileştirilmesi
Verimliliğin artırılması
Data Analiytics
Dijital İkiz
Sanal Gerçekliğin Lojistik Süreçlerindeki Uygulamaları
Eğitim: Sanal gerçeklik, çalışanların lojistik süreçleri hakkında pratik deneyim kazanmalarını sağlayan etkili bir eğitim aracıdır. Örneğin, bir lojistik şirketinin çalışanları, bir deponun veya bir nakliye aracının içinde sanal bir tur yaparak görevlerini nasıl daha verimli bir şekilde yerine getireceklerini öğrenebilirler.
Müşteri deneyiminin iyileştirilmesi: Müşteri deneyiminin iyileştirilmesi: Sanal gerçeklik, müşterilere bir ürünü veya hizmeti deneme fırsatı sunarak müşteri deneyimini iyileştirmede kullanılabilir. Örneğin, Dyson, müşterilerinin sanal bir ortamda ürünlere dokunup bakmasını sağlayarak satın alma kararlarını vermelerine yardımcı olabilir.
Data Analiytics: Sanal gerçeklik alışverişi, pazarlama analitiğine, marka bilinirliğini ve müşteri deneyimini geliştirmek için kullanılabilecek büyük miktarda veri sağlar. Örneğin, mobil VR başlıklarında yerleşik olan göz izleme teknolojisi, Kellog's'un müşterilerin raflardaki ürünleri nasıl seçtiğini anlamasına yardımcı oldu. Hangi ürünleri en çekici bulduğunu, hangi ürünlerin hiç dikkatini çekmediğini görmenize yardımcı olur.
FedEx: FedEx, lojistik süreçlerini simüle etmek için VR teknolojisini kullanıyor. Bu sayede, FedEx, yeni ekipman ve tesislerin tasarımını ve testini yapmadan önce tüm olası sorunları tespit edebiliyor.
Walmart: Walmart, müşterilere sanal bir mağaza deneyimi sunmak için VR teknolojisini kullanıyor. Bu sayede, Walmart, müşterilerin ürünleri sanal olarak denemelerine ve satın alma kararlarını vermelerine yardımcı oluyor.
Walmart: Walmart, çalışanlarına yeni süreçler ve teknolojiler konusunda beceri kazandırmak için mağaza çalışanlarını uygulamalı VR eğitimleriyle eğitiyor. Walmart, mağaza çalışanlarını kişiler arası çatışmaları çözmeye ve yoğun saatleri yönetmeye hazırlamak için VR kulaklıklarını kullanıyor. Perakende devi, 1,4 milyondan fazla mağaza çalışanına VR eğitimi verdi. Walmart, Sanal gerçeklik ile çalışanların yeni teknolojiye ilişkin eğitim süresini 8 saatten 15 dakikaya düşürebilir. Walmart, uyumluluk, sosyal beceri eğitimi ve kiosklar ve POS makineleri gibi yeni ekipmanlara ilişkin eğitim için VR'yi kullanıyor.
Verizon: Şirket, çalışanlarını kişisel hırsızlık ve saldırı gibi riskli durumlara karşı eğitmek ve hazırlamak için VR'yi kullandı. Bir soygun durumunda mağaza çalışanlarının canlarını tehlikeye atmadan duyarlı bir şekilde müdahale etmesi gerekiyor. Şirket, senaryoları simüle etmek için VR'yi kullandı ve çalışanlarına bu tür durumların kontrolünü ele almaları için eğitim verdi. Eğitim oturumlarının ardından çalışanların yaklaşık %97'sinin gelecekte bu tür durumlarla karşılaşacak kadar kendilerine güvendikleri ortaya çıktı.Sanal gerçeklik, tedarik zinciri süreçlerinde birçok farklı alanda kullanılmaktadır. İşte bu alanda sanal gerçekliği kullanan bazı işletmelerden örnekler:
Walmart VR Shopping Experience
Virtual Reality Training for Warehouse Employee: Demo
Virtual Reality Training Demo: Distribution Center Product Sorting
twinzo x PST CLC x Phillip Morris Dijital İkiz
DHL Supply Chain Warehouse WalkthroughArttırılmış Gerçeklik (AR)
Artırılmış Gerçeklik (AR), fiziksel dünyayı gerçek zamanlı olarak görsel veya işitsel olarak zenginleştirmek amacıyla bilgisayar tarafından üretilen katmanlı veya ek bilgilerin eklenmesiyle oluşturulan bir teknoloji ve deneyimdir. AR, gerçek dünyanın üstüne sanal nesneler, bilgiler veya etiketler ekleyerek bir hibrit deneyim sunar.
AR teknolojisi, genellikle akıllı telefonlar, tabletler, AR gözlükleri veya özel AR cihazları gibi cihazlar aracılığıyla kullanılır. Kullanıcılar bu cihazları kullanarak çevrelerini görürken, AR tarafından eklenen sanal öğeleri de deneyimlerler.
AR teknolojisinin temel özellikleri şunlardır.
1. Gerçek Zamanlı: AR, gerçek dünyayı sürekli olarak algılar ve anında sanal içerik ekler. Kullanıcılar çevrelerini değiştirirken bu eklemeler gerçekleşir.
2. Konum ve İzleme: AR cihazları, kullanıcının konumunu ve bakış açısını izler. Bu sayede sanal nesneler, kullanıcının bakış açısına uyum sağlar.
3. Zengin Görsellik: AR, metin, görüntü, ses veya 3D nesneler gibi çeşitli görsel ve işitsel unsurları ekleyebilir. Bu, kullanıcıların daha zengin bir deneyim yaşamasını sağlar.
4. Gerçek Dünyayı Geliştirme: AR, gerçek dünyadaki nesnelerin üzerine bilgi eklemek, tanımlamak veya geliştirmek için kullanılabilir. Örneğin, bir turistik noktada tarihsel bilgiler veya navigasyon işaretleri göstermek için kullanılabilir.
Arttırılmış Gerçeklik (AR) kullanılan sektör ve alanlar
Perakende: Perakende sektöründe AR, müşterilerin evlerinde veya iş yerlerinde ürünleri görselleştirmelerine yardımcı olmak için kullanılabilir. Örneğin IKEA, müşterilerin mobilyaların kendi alanlarında nasıl görüneceğini görmelerine olanak tanıyan bir AR uygulaması sunuyor.
İmalat: AR, imalat sektöründe çalışanların ürünleri monte etmelerine veya sorunları gidermelerine yardımcı olmak için kullanılabilir. Örneğin Boeing, çalışanlarının uçak montajı yapmasına yardımcı olmak için AR'yi kullanıyor.
Turizm: AR, tarihi yerler veya doğal harikalar için sanal turlar oluşturmak için kullanılabilir. Örneğin, Roma'daki Kolezyum'da, kullanıcıların Kolezyum'un en parlak döneminde nasıl göründüğünü görmelerine olanak tanıyan bir AR uygulaması var.
Perakende: AR, müşterilerin mağazalardaki ürünleri bulmasına veya ürünler hakkında daha fazla bilgi edinmesine yardımcı olmak için kullanılabilir. Örneğin bazı perakendeciler, müşterilerin mobilyaların evlerinde nasıl görüneceğini görmelerine olanak sağlamak için AR'yi kullanıyor.
E-Ticaret: Amazon'un AR teknolojisi müşterilerin ayakkabıları görselleştirmesine yardımcı oluyor. Çevrimiçi dev Amazon, çevrimiçi alışveriş deneyimini geliştirmek için AR teknolojisini bünyesine kattı. Perakende devi yakın zamanda, müşterilerin cep telefonlarının kamerasını kullanarak bir çift ayakkabının çeşitli açılardan kendi üzerlerinde nasıl görüneceğini görselleştirmelerine olanak tanıyan Ayakkabı için Sanal Deneme adlı yeni bir özelliği tanıttı.
Ayakkabılarda Sanal Deneme özelliğini kullanmak için müşterilerin cep telefonlarının kamerasını ayaklarına tutmaları yeterli; AR ayakkabıları ekranlarında görünecek. Dahil edilen işlevsellik sayesinde, alışveriş yapanlar aynı stildeki ayakkabıların renklerini hızlı bir şekilde değiştirebilir ve sanal deneme oturumlarının bir fotoğrafını çekebilir, bunu cihazlarına kaydedebilir veya sosyal medyada paylaşabilirler.
Arttırılmış Gerçeklik (AR) ve Tedarik Zincirinde Kullanımı
Amazon: Amazon, çalışanların depolarındaki ürünleri daha hızlı ve kolay bulmasına yardımcı olmak için AR'yi kullanıyor. Çalışanlar depoda yürürken ürünün konumu ve miktarı gibi ürün bilgilerinin sanal bir katmanını görmek için AR gözlüklerini kullanıyor.
AR Cihazlarının Operasyonel Etkisi
AR teknolojisi, bir işçinin hangi görevleri yerine getirmesi gerektiğinin yanı sıra işçinin nerede bulunduğunu, hangi ürünü tuttuğunu, hangi ürüne yakın olduğunu, işçiyi çevreleyen hangi fiziksel engellerin olduğunu "bilmesine" yardımcı olmak için WMS ile birlikte çalışır ve civarda başka hangi işçiler AR'den yararlanıyor gibi bilgileri de barındırır. AR, bilgileri çalışanın görüş alanına yerleştirerek sesli talimatlar ve görsel ipuçları aracılığıyla çalışanları yönlendirir. Sistem, bir işçinin nereye gitmesi gerektiğini bilir ve üst üste yerleştirilmiş oklar ve vurgulamalar aracılığıyla işçiyi yönlendirir.
Smartpick demo multi-order pick with Augmented Reality (AR)
Audi: Audi, lojistik süreçlerine Artırılmış Gerçeklik – AR (Augmented Reality) teknolojisini kullanarak daha önceleri prototiplere göre hazırlanan konteyner ve diğer taşıma ekipmanlarını artık üç boyutlu hologramlar kullanılarak belirleniyor.
Audi, lojistik süreçlerinde LayAR sistemini kullanmaya başladı. Layout ve Artırılmış Gerçeklik – AR bir birleşimi olan yazılım, Audi’nin bir üretim alanında kurulması planlanan raflar, bantlar, kutular gibi tüm lojistik yapı ve nesneleri, CAD verilerini kullanarak, üç boyutlu bir hologram olarak görselleştiriyor ve gerçek ortama gerçek boyutta yansıtıyor.
Elde edilen tüm görüntüler, senkronizasyon yoluyla aynı anda birden fazla AR cihazında gösteriliyor ve kullanıcılar burada nesneleri hareket ettirebiliyor, döndürebiliyor veya değiştirebiliyor. Yapılan tüm değişiklikler gerçek zamanlı olarak görülüyor. Görüntünün paylaşımı sayesinde farklı tesislerde hatta ülkelerde olunsa dahi birlikte çalışmak son derece kolay hale geliyor.
Giyilebilir Depo Teknolojiler
Giyilebilir Depo Teknolojileri ifadesi, depo ve tedarik zinciri yönetimi alanında kullanılan giyilebilir teknolojileri ifade eder. Bu teknolojiler, depo çalışanlarının işlerini daha verimli bir şekilde yapmalarına, iş süreçlerini iyileştirmelerine ve hataları azaltmalarına yardımcı olur. İşte giyilebilir depo teknolojilerinin bazı örnekleri:
1. Akıllı Gözlükler (Smart Glasses): Bu cihazlar, depo çalışanlarının eller serbest bir şekilde bilgiye erişmelerini sağlar. Akıllı gözlükler, ürün yerleştirme, toplama, taşıma ve envanter yönetimi gibi işlemlerde kullanılabilir. Gözlüklerdeki ekranlar, çalışanlara yönergeleri gösterir ve önemli bilgileri görüntüler.
2. Akıllı Saatler (Smart Watches): Akıllı saatler, depo çalışanlarının envanter yönetimi, ürün seçimi ve teslimat süreçlerini izlemelerine yardımcı olur. Çalışanlar, akıllı saatlerini kullanarak talimatları alabilir, envanter düzeylerini takip edebilir ve görevlerini planlayabilir.
3. Giyilebilir Sensörler: Giyilebilir sensörler, çalışanların fiziksel aktivitelerini izlemelerine yardımcı olur. Bu sensörler, işçi güvenliği, ergonomi ve işçi verimliliği açısından önemli bilgiler sağlar. Örneğin, bir işçinin ağır bir yükü kaldırırken vücut pozisyonu izlenebilir ve potansiyel riskleri önlemek için uyarılar verilebilir.
Giyilebilir barkod tarayıcılar: Bu cihazlar küçük ve hafiftir ve bileğe veya kola takılabilirler. Çalışanların barkodları eller serbest olarak taramalarına olanak tanır, bu da doğruluğu ve üretkenliği artırabilir.
Giyilebilir navigasyon cihazları: Bu cihazlar, çalışanların büyük depolarda yollarını bulmalarına yardımcı olmak için GPS veya diğer teknolojileri kullanır. Özellikle karmaşık yerleşim planlarına veya birden fazla seviyeye sahip depolarda faydalı olabilirler.
Giyilebilir sağlık monitörleri: Bu cihazlar çalışanların kalp atış hızını, hareketlerini ve diğer yaşamsal belirtileri takip ediyor. Yaralanmaları önlemek ve verimliliği artırmak için kullanılabilirler
Giyilebilir VR cihazları: Bu cihazlar çalışanları simüle edilmiş bir ortama sokar. Eğitim, güvenlik ve diğer amaçlar için kullanılabilirler.
Dış iskeletler: Bu cihazlar çalışanlar tarafından destek sağlamak ve yorgunluğu azaltmak için giyilir. Ağır nesnelerin kaldırılmasını veya uygunsuz pozisyonlarda çalışmayı gerektiren görevlerde kullanılabilirler.
Bu elbise benzeri yapılar, bir operatörün mekanik bir uzantısıdır, genellikle giyilebilir ve çeşitli hareketlerde yardımcı olmak için kullanılır.
Genellikle yürümeye yardımcı olarak kullanılır. Küçük bir motor veya başka bir kaldırmaya yardımcı teknoloji kullanarak, kaldırma için kullanılan kasları destekleyebilir ve işçinin vücudunun sınırlarını aşmasını önleyebilecek bir itme sağlar kaldırılan ağırlığın desteklenmesi noktasında iskelet ya da ellere takılan sensörler ile hareket tespit edilerek desteklenir.
German Bionic Cray X Lagerhalle Logistik / Warehouse logisitics
We tried the exoskeleton Ford factory workers are using
How robotic power suits are helping workers in Japan
Giyilebilir Depo Teknolojiler ve Tedarik Zincirinde Kullanım Örnekleri
Giyilebilir teknoloji + AR teknolojisinin tedarik zinciri operasyonuna etkisi
%12 Yavaş Hareket %22 Hızlı Hareket eden ürünlerde üretkenlik arttı ve hata oranı %10 azaltıldı
Yorumlar
Yorum Gönder